do-psychologa-z-czym-i-po-co

Do psychologa – z czym i po co?

Pomoc psychologiczna jest różnorodna. Ma to związek z wielością stanów psychicznych i sytuacji zewnętrznych, jakie wydarzają się w ludzkim życiu. Ważne, by odpowiednio dobrać działania specjalisty zdrowia psychicznego do rodzaju trudności i potrzeb z jakimi pojawia się w gabinecie klient lub pacjent.

decyzja-o-podjeciu-psychoterapii-choc-trudna-to-teraz-latwiejsza

Decyzja o podjęciu psychoterapii – choć trudna, to teraz łatwiejsza.

Zdrowie opisywane jest jako dobrostan w obszarze psychicznym, fizycznym, społecznym i duchowym. To nie tylko brak choroby czy niepełnosprawności, ale stan umożliwiający produktywne życie w wielu obszarach, owocne funkcjonowanie w świecie. Co więcej liczą się tak zobiektywizowane wskaźniki, jak i subiektyw

Psychoterapia jest coraz popularniejszą formą oddziaływań podejmowanych na rzecz własnego zdrowia psychicznego.

jak-radzic-sobie-ze-stresem-dzieki-psychoterapii

Jak skutecznie radzić sobie ze stresem dzięki psychoterapii

Każdy z nas codziennie przeżywa stres, czasem nawet w nocy, śniąc koszmary. Przeżywanie życia powoduje stres, a mobilizacja, którą stres w nas wywołuje ma nam pomagać w radzeniu sobie i najczęściej tak właśnie jest. Stresuje nas mnóstwo codziennych i niecodziennych doświadczeń: od potrzeby zaspokojenia głodu, przez wyjazd na wakacje, walkę z infekcją, konflikty w rodzinie po śmierć kogoś bliskiego.

jak-psychoterapia-moze-pomoc-w-rozwoju-osobistym-i-osiaganiu-celow

Psychoterapia a rozwój osobisty: Jak terapia może pomóc w rozwoju i osiąganiu celów

Psychoterapia to proces, którego celem jest leczenie zaburzeń emocjonalnych, pomoc w radzeniu sobie z trudnościami, których nie można wyleczyć oraz wspomaganie rozwoju osobistego.  W praktyce, niezależnie od głównego celu procesu psychoterapeutycznego, którym najczęściej jest leczenie (np. zaburzeń lękowo-depresyjnych lub osobowości), niejako przy okazji, pacjenci rozwijają się i zbliżają do osiągania swoich życiowych celów.

borelioza

Różnicowanie objawów choroby somatycznej i zaburzeń emocjonalnych – borelioza przewlekła

Celem niniejszego artykułu jest zwrócenie uwagi na specyfikę i trudności diagnostyczne w pracy psychoterapeutycznej z chorującymi na przewlekłą boreliozę. Borelioza to choroba osaczona nieporozumieniami, sprzecznościami, wątpliwościami środowiska medycznego, choroba „enigma”, której kod wciąż jest z trudem łamany. Funkcjonowanie patogenu, jakim są krętki borelii, trudności diagnostyczne, rozliczność obrazu choroby, kalejdoskopowe zestawy objawów oraz problematyczność procesu leczenia są obiektywnymi przyczynami dramatycznych historii poszczególnych pacjentów.

psycholog online

Psycholog online – kiedy i dla kogo?

Fraza „psycholog online” w wyszukiwarce Google w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyszukiwana była w Polsce średnio 5400 razy. Z kolei fraza „psychoterapia online” ma w ostatnim roku średnio 2900 miesięcznych wyszukiwań. Co ciekawe, rok przed pandemią średnia miesięczna liczba wyszukiwań dla pierwszej frazy wynosiła 2400, odpowiednio dla drugiej 720. Te dane wyraźnie pokazują, że wzrost zainteresowania psychoterapią prowadzoną w formie online jest znaczący.

psychiatra kraków

Konsultacje psychiatryczne lek. Daria Zielińska

Zdarza się, że pacjenci doświadczają silnych objawów, uniemożliwiających im w miarę stabilne funkcjonowanie lub utrudniających uczestniczenie i postęp w terapii. W takiej sytuacji zachęcamy do rozważenia włączenia w leczenie farmakoterapii. Stosowanie leków podczas psychoterapii psychodynamicznej bywa krytykowane, ponieważ leki obniżają poziom napięcia i zniekształcają obraz objawów. Z drugiej jednak strony, wytrzymywanie objawów bywa tak zaburzające,

psycholog kraków

Czym się różni psycholog i psychoterapeuta

Psycholog to osoba, która ukończyła magisterskie studia psychologiczne i zdobyła dyplom z psychologii. Zajmuje się badaniem i analizowaniem ludzkiego zachowania, myśli i emocji. Psychologowie stosują różne metody badawcze: testy psychologiczne, ankiety i obserwacje, aby zbadać i zrozumieć różne aspekty ludzkiego zachowania i umysłu. Mogą pracować w różnych dziedzinach takich jak edukacja, biznes, media i zdrowie.

Psychoterapia psychodynamiczna

Psychoterapia psychodynamiczna to forma psychoterapii, która opiera się na teoriach psychoanalitycznych i psychodynamicznych. Psychoterapia psychodynamiczna skupia się na zrozumieniu, jak przeszłe doświadczenia i nierozwiązane konflikty emocjonalne wpływają na obecne problemy i zachowania człowieka. Co więcej, poznanie tych wpływów, umożliwia dalszą pracę nad uwolnieniem się od związanych z nimi trudności.

Psychoterapeuci psychodynamiczni często skupiają się na interakcjach między pacjentem a terapeutą.